چطور پنل یک کولر گازی (اسپیلیت) را تمیز کنیم

شنبه 20 آبان 1396
13:23
مهدی زاهد

تمیز کردن کولرگازی (اسپیلیت)

این روزها هر خانواده نیاز به تهویه مطبوع دارد، اغلب هم از کولرهای گازی اسپلیت استفاده می کنند. به صورتی که در بیشتر خانه های جدید در موقع ساخت، نصب می شوند. این کولرها بسیار جمع و جور هستند، و با بهینه مصرف کردن انرژی، باعث پایین آمدن هزینه برق نسبت به مدل های قدیمی تر شده اند.

با این حال که دستگاه های کوچکی هستند، اما در تمیز کردن آنها باید دقت های لازم را انجام داد. در مرحله اول اطمینان حاصل کنید فیوز کولر گازی را خاموش کرده اید یا آن را از برق بیرون کشیده اید، به نظر من بدنه بیرونی را در انتها تمیز کنید. در مرحله اول یک اسپری خوب برای تمیز کردن شبکه های جریان هوا ( کوئل) بخرید، از اسپری های فوم استفاده نکنید چون ممکن است فوم به اطراف پخش شود و باعث کثیف شدن شود، اسپری های فوم ممکن است به داخل کوئل نفوذ نکنند، یک دستمال تمیز بردارید، اثاثیه زیر پنل را بردارید چون ممکن است گرد و خاک روی آن بریزد.

کولر گازی

در پنل را باز کنید و فیلتر های هوا را بردارید، شروع به اسپری کردن بر روی کوئل پنل کنید بصورتی که مایع بتواند تا عمق کوئل برود، سعی کنید از روبرو و با فاصله نزدیک به کوئل اسپری کنید، مطمئن شوید مایع تا عمق کوئل می رود، و با یک برس نرم یا قلم مو از بالا به پایین روی کوئل بکشید، بعد به سراغ قسمت پرتاب باد ( بولیور) بروید با نزدیکترین فاصله و با استفاده از نازل، مایع را روی آن اسپری کنید.

برای بدست آوردن نتیجه مطلوب بصورت گسترده عمل اسپری کردن را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید مایع تمام تیغه ها را بپوشاند. برای 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا محلول کار تمیز کردن را انجام دهد. بعد از آن بوسیله یک اسپری روی کوئل آب بریزید تا آن تمیز شده و آب کثیف از آن برود و بعد از آن روی پره های قسمت پرتاب باد اسپری کنید، این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام قسمت های کوئل و بولیور از کثیفی پاک شده باشند. در اکثر کولر گازی ها آب از لوله درین به فاضلاب ساختمان ریخته می شود.

یک پارچه تمیز در قسمت خروجی هوا بگیرید و فن را روشن کنید تا آب قسمت کوئل و بولیور خشک شود، حالا فیلتر های هوا را با آب ( بدون هیچگونه مواد شوینده ) بشویید تا تمام گرد و خاک آن برود، اکنون نوبت به تمیز کردن بدنه پنل کولر گازی می رسد با استفاده از یک پارچه تمیز مرطوب آنرا پاک کنید.

کولر گازی در بانه

نکات مهم تمیزکردن کولر گازی (اسپیلیت)

  • در موقع استفاده از برس یا قلم مو خیلی فشار وارد نکنید چون باعث خم شدن پره های کوئل می شود آن ها خیلی قوی نیستند.
  • برای اینکه لوله درین ( لوله خروج آب )بخاطر عبور کثیفی زیاد، نگیرد. داخل قسمت درین دستگاه هم از اسپری کوئل بزنید. بعد از آن مقداری آب بریزید تا پاک شود. اگر به انتهای لوله درین دسترسی دارید، با استفاده از خلاء آب درون آن را خالی کنید.
  • با استفاده از یک مسواک یا قلم مو باریک پره های قسمت پرتاب باد را تمیز کنید.
  • اگر قاب بیروی پنل کولر گازی را بتوانید جدا کنید به قسمت های بیشتری از کوئل دسترسی خواهید داشت.
  • در زمان تمیز کردن بولیور، وقتی روی آن اسپری کنید شروع به چرخش کرده و مایع به همه جای آن می رسد.
  • اگر از مسواک استفاده می کنید، پره های قسمت بولیور به راحتی می شکنند و از بالانس خارج می شوند، بر روی کوئل نیز از فشار زیاد خودداری کنید چون باعث خم شدن آن ها و جلو گیری کردن از جریان هوا می شود، در موقع کار حتما احتیاط لازم را انجام دهید.

مجموعه آفتاب مال ارائه دهنده کولر گازی در بانه می باشد. شما می توانید با مراجعه به کولر گازی دربانه می توانید بهترین انتخاب و خرید از محصولات کولر گازی (اسپیلیت) رابرای منزل خود داشته باشید.


[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش ک.لر گازی در بانه | مجتمع تجاری آفتاب مال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]